ELBA – IT’S NOT A LADY, NO. IT’S AN ISLAND.

Hei igjen, da var innlegget her, om dagen i dag.
Stod faktisk opp kl halv ti? tror jeg, haha. Var ikke helt tilstede ihvertfall, så husker ikke helt. Stod opp på den tiden, som sagt fordi vi skulle til Elba. Vi kjørte herfra til Piombino, tar ca 20min. Skaffa oss fem billetter og rasa ned på fergeleiet for så å innta båten. Fant ut at vi skulle sitte på toppen av båten, det tok vel 10min også var vi inne. Var så sinnsykt varmt var ikke sjangs å overleve oppå toppen der, sola var alt for sterk. Satt vel på båten omkring én time, etter et par “forfestligheter” i ventesalen. (Noen italienere er ikke helt i vater, no offence)

Elba er kjempe nydelig, man kunne se det fra lang avstand, når vi kom av båten gikk vi rett for å ta oss noe å spise. For så etter å ta et “mini-turist-tog?” haha, morosamt. var også innom et arkeologisk museum, der de har plukket opp masse gamle ting fra sjøen etter en bombing langt tilbake i tid. ganske spennende egentlig. gamle ting facinerer meg veldig.

Bilde

Bilde

Etter en runde rundt i gamlebyen og sånn, hadde vi egentlig tenk å shoppe litt. men neida, SIESTA fra 14-16 og båten hjem gikk liksom kl 1545 og da var kl 1423. som vil si, vi fikk ikke shoppet. hehe. vi gikk tilbake til området der båten gikk fra, for å ta oss noe milkshake/kaffekrem greier…. jeg valgte ut den som så drit digg ut, hadde så lyst på en iskaffe-krem ting. den så kjempe god ut. helt til dette skjedde:

Bilde

Altså ikke for å være veldig frekk eller noe, men…. hvordan klarer denne personen å gjøre det så “pent”… håndrykninger eller noe? det skal liksom friste å spise den. ser ut som denne personen har prøvd å lage en figur…. men jeg vet ikke helt jeg. haha

Også slenger vi inn ett lite bilde av en ganske så fin båt, snakkes i morgen.

Leave a comment